Газові мережі та устаткування. Технологічне обладнання ГРП.
Технологічне обладнання ГРП.
1) Регулятори тиску (РТ) призначені для зниження тиску
газу і автоматичного під прямування його на заданому рівні.
По принципу дії
розрізняють регулятори прямої і непрямої дії.
- Прямої
дії – імпульс кінцевого тиску діє на чуттєвий елемент і зв’язаний з ним
дросельний орган безпосередньо.
- Непрямої дії – зміна кінцевого тиску діє на
чуттєвий елемент і зв’язаний з ним дросельний орган через допоміжні організми.
Регулятор тиску РДУК – непрямої дії призначений
для зниження тиску з високого на низький. Регулятори РДУК – регулятор тиску
універсальної конструкції Казанцева випускають 3 – х типорозмірів: РДУК 2 – 50,
РДУК 2 – 100, РДУК 2 – 200 з умовними проходами корпусів – 50, 100 і 200мм, з
регуляторами керування ( пілотами ) низького ( КН ) або високого ( КВ ) тиску. Вони
мають для зміни номінальної пропускної здатності, зміні сідла і клапана
діаметром 50 і 70мм для РДУК 2 – 100, для РДУК 2 – 200 1 - 140мм, для РДУК 2 –
50 постійний розмір – 35мм.
Конструктивно він складається з виконавчого вузла, що дроселює основний
потік газу, пілота, який є командним вузлом і являє собою регулятор з малою
витратою газу.
У виконавчому вузлі (рис. 76, а), який має фланцевий корпус вентильного
типу з умовним діаметром Ду 100— 200 мм , сідло — змінне
(кріпиться на різьбі), а з умовним діаметром Ду 50 — постійне. Зверху корпус
закритий кришкою, під якою знаходиться
фільтр для очистки газу, що надходить у пілот. Мембранна камера прикріплена до
нижньої частини корпусу, всередині якої знаходиться мембранний привід. У
центральне гніздо тарілки мембранного приводу упирається штовхан, а в
нього —
шток, які примушують плунжер переміщатися вертикально. На верхній кінець штока, що рухається в
напрямній втулці, надітий плунжер з м'яким гумовим ущільнювачем.
Пілот керує подачею сигналу командного тиску під мембранним
приводом виконавчого вузла (камера А), підтримуючи заданий тиск після регулятора. Кришка мембранної камери пілота має два нарізних отвори.
До одного із них підведений
імпульсний трубопровід з контрольованим
тиском у системі регулювання, а другий отвір закрито пробкою. Знизу мембранний привід затиснений фланцем, в який вкручено
регулювальний стакан, що стискає регулювальну пружину. На верху кришки
розміщена хрестоподібна головка, що має
вхідний і вихідний отвори. У середині
головки знаходиться вузол плунжера з м'яким гумовим ущільнювачем. Плунжер перекриває сідло, нижче якого запресована гільза з отвором для направлення
шпильки плунжера, що відділяє вихідний
отвір головки пілота від його над
мембранної камери. Шпилька проходить через сідло і гільзу, упирається в штовхач, який "в свою чергу обпирається
на центр мембранного приводу. Газ, що надходить у регулятор, очищається фільтром і потрапляє у вхідний отвір головки пілота.
Вихідний отвір з'єднано з під мембранною камерою А виконавчого вузла. На
нижньому кінці імпульсного трубопроводу в з'єднувальному штуцері установлений демпферний дросель d = 0,8 мм для регулятора з Ду
50 мм і
d = 1,0 мм
для регуляторів з іншими умовними діаметрами.
Зниження тиску здійснюється клапаном –15 . Величина
підйому клапана залежить від положення мембрани –20, яка знаходиться під різними тисками газу.
Зверху на мембрану діють: кінцевий тиск газу, що поступає в над мембранний
простір по трубці –3. Знизу на мембрану діє тиск газу, який з дросельований в
пілоті ( виконавчий вузол ) . Газ
початкового тиску після фільтрації через сітку –14 по трубці –12 потрапляє до
клапана (плунжера) –11 пілота і після дроселювання
в ньому по трубці –10 подається через демпферний дросель –1 ( для ліквідації
різних коливань тисків ) в під мембранний простір регулятора. Частина газу, що
поступає по трубці –10 через трубку –4, дросель –1 скидається в газопровід
після регулятора. Величина відкриття клапана –11 (плунжера), пілота,
відповідної кількості газу, що поступає по трубці –10, залежить від положення
мембрани –8 пілота, який навантажений знизу пружиною –7, а зверху – кінцевим
тиском газу, що підводиться по грубці –9.
При збільшенні
витрати газу тиск його за регулятором і над мембраною –8 пілота знижується. Під
дією пружини –7 мембрана з клапаном переміщається вверх, збільшуючи подачу газу
в під мембранній простір регулятора. Мембрана –20 і клапан –15 (плунжер)
піднімається збільшуючи витрату газу. При зменшенні витрати газу тиск його за
регулятором і над мембраною пілота збільшується, мембрана і клапан пілота
опускається і подача газу і під мембранний простір регулятора зменшується.
Мембрана і клапан регулятора переміщається вниз, зменшуючи подачу споживачем.
При відсутності витрати газу клапан пілота сідає в сідло –16 і майже
перекриває подачу газу в під мембранний простір. Тиск в під мембранному просторі
через трубку –4 і дроселі –1 поступово вирівнюється з кінцевим тиском за
регулятором, а відповідно, і з тиском в над мембранний площині. За рахунок сил
тяжіння мембрана плавно опускається і клапан –15 повністю закривається,
прикорочує подачу газу. Налагодження регулятора на заданий кінцевий тиск
відбувається при допомозі переміщенні стакана –6 який діє на пружину –7 пілота.
Стискання пружини – підвищує тиск, а ослаблення
її – понижає кінцевий тиск газу.
Питання: 1.Призначення регуляторів тиску.
2.Класифікація регуляторів тиску.
3.Будова та призначення регулятора тиску РДУК .
4. Яку функцію виконує пілот?
5.Яку функцію виконує мембрана?
Комментарии
Отправить комментарий