Газові мережі та устаткування. Технологічне обладнання ГРП.


           Технологічне обладнання ГРП.

1) Регулятори тиску (РТ) призначені для зниження тиску газу і автоматичного під прямування його на заданому рівні.
 По принципу дії розрізняють регулятори прямої і непрямої дії.
    - Прямої дії – імпульс кінцевого тиску діє на чуттєвий елемент і зв’язаний з ним дросельний орган безпосередньо.
     - Непрямої дії – зміна кінцевого тиску діє на чуттєвий елемент і зв’язаний з ним дросельний орган через допоміжні організми.
 Регулятор тиску РДУК – непрямої дії призначений для зниження тиску з високого на низький. Регулятори РДУК – регулятор тиску універсальної конструкції Казанцева випускають 3 – х типорозмірів: РДУК 2 – 50, РДУК 2 – 100, РДУК 2 – 200 з умовними проходами корпусів – 50, 100 і 200мм, з регуляторами керування ( пілотами ) низького ( КН ) або високого ( КВ ) тиску. Вони мають для зміни номінальної пропускної здатності, зміні сідла і клапана діаметром 50 і 70мм для РДУК 2 – 100, для РДУК 2 – 200 1 - 140мм, для РДУК 2 – 50  постійний розмір – 35мм.
Конструктивно він складається з виконавчого вузла, що дроселює основний потік газу, пілота, який є командним вузлом і являє собою регулятор з малою витратою газу.
У виконавчому вузлі (рис. 76, а), який має фланцевий корпус вентильного типу з умовним діаметром Ду 100— 200 мм, сідло — змінне (кріпиться на різьбі), а з умовним діаметром Ду 50 — постійне. Зверху корпус закритий криш­кою, під якою знаходиться фільтр для очистки газу, що над­ходить у пілот. Мембранна камера прикріплена до нижньої частини корпусу, всередині якої знаходиться мембранний привід. У центральне гніздо тарілки мембранного приводу упирається штовхан, а в
нього — шток, які примушують плунжер переміщатися вертикально. На верхній кінець штока, що рухається в напрямній втулці, надітий плунжер з м'яким гумовим ущільнювачем.
Пілот керує подачею сигналу командного тиску під мембранним приводом виконавчого вузла (каме­ра А), підтримуючи заданий тиск після регулятора. Кришка мембранної камери пілота має два нарізних отвори. До од­ного із них підведений імпульсний трубопровід з контрольо­ваним тиском у системі регулювання, а другий отвір зак­рито пробкою. Знизу мембранний привід затиснений флан­цем, в який вкручено регулювальний стакан, що стискає регулювальну пружину. На верху кришки розміщена хре­стоподібна головка, що має вхідний і вихідний отвори. У се­редині головки знаходиться вузол плунжера з м'яким гумо­вим ущільнювачем. Плунжер перекриває сідло, нижче якого запресована гільза з отвором для направлення шпильки плунжера, що відділяє вихідний отвір головки пілота від його над мембранної камери. Шпилька проходить через сідло і гільзу, упирається в штовхач, який "в свою чергу обпираєть­ся на центр мембранного приводу. Газ, що надходить у ре­гулятор, очищається фільтром і потрапляє у вхідний отвір головки пілота. Вихідний отвір з'єднано з під мембранною камерою А виконавчого вузла. На нижньому кінці імпульс­ного трубопроводу в з'єднувальному штуцері установлений демпферний дросель d = 0,8 мм для регулятора з Ду 50 мм і d = 1,0 мм для регуляторів з іншими умовними діамет­рами.
Зниження тиску здійснюється клапаном –15 . Величина підйому клапана залежить від положення мембрани  –20, яка знаходиться під різними тисками газу. Зверху на мембрану діють: кінцевий тиск газу, що поступає в над мембранний простір по трубці –3. Знизу на мембрану діє тиск газу, який з дросельований в пілоті  ( виконавчий вузол ) . Газ початкового тиску після фільтрації через сітку –14 по трубці –12 потрапляє до клапана (плунжера) –11 пілота  і після дроселювання в ньому по трубці –10 подається через демпферний дросель –1 ( для ліквідації різних коливань тисків ) в під мембранний простір регулятора. Частина газу, що поступає по трубці –10 через трубку –4, дросель –1 скидається в газопровід після регулятора. Величина відкриття клапана –11 (плунжера), пілота, відповідної кількості газу, що поступає по трубці –10, залежить від положення мембрани –8 пілота, який навантажений знизу пружиною –7, а зверху – кінцевим тиском газу, що підводиться по грубці –9.
 При збільшенні витрати газу тиск його за регулятором і над мембраною –8 пілота знижується. Під дією пружини –7 мембрана з клапаном переміщається вверх, збільшуючи подачу газу в під мембранній простір регулятора. Мембрана –20 і клапан –15 (плунжер) піднімається збільшуючи витрату газу. При зменшенні витрати газу тиск його за регулятором і над мембраною пілота збільшується, мембрана і клапан пілота опускається і подача газу і під мембранний простір регулятора зменшується. Мембрана і клапан регулятора переміщається вниз, зменшуючи подачу споживачем.
             При відсутності витрати газу клапан пілота сідає в сідло –16 і майже перекриває подачу газу в під мембранний простір. Тиск в під мембранному просторі через трубку –4 і дроселі –1 поступово вирівнюється з кінцевим тиском за регулятором, а відповідно, і з тиском в над мембранний площині. За рахунок сил тяжіння мембрана плавно опускається і клапан –15 повністю закривається, прикорочує подачу газу. Налагодження регулятора на заданий кінцевий тиск відбувається при допомозі переміщенні стакана –6 який діє на пружину –7 пілота. Стискання пружини – підвищує тиск, а ослаблення  її – понижає кінцевий тиск газу.

Питання: 1.Призначення регуляторів тиску.
                 2.Класифікація регуляторів тиску.
                 3.Будова та призначення регулятора тиску РДУК .
                 4. Яку функцію виконує пілот?
                 5.Яку функцію виконує мембрана?
                

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Основи стандартизації,метрології та сертифікації.Тема:Державна система стандартизації в Україні.

Газові мережі та устаткування.Визначення перепаду ( втрат) тиску від сил тертя та в місцевих опорах

Газові мережі та устаткування.Проектування ПЕ газопроводів в особливих умовах.